Sunday, May 3, 2009

petu-petua

Hai,kawan-kawan ini adalah petua-petua yang saya baca dari majalah dan ingin berkongsi dengan anda semua..
Menyegarkan kulit muka
Ambil sebiji buah epal hijau dan dapatkan jusnya.sapukan jus ke muka dan biarkan selama lima hingga 10 minit.Cuci bersih dan amalkan setiap hari pasti wajah akan lebih berseri dan segar.
Rambut lebih lebat
Ambil segenggam daun bunga raya dan dua helai daun lidah buaya.Kisar bersama dua cawan air kemudian sapukan pada rambut dan sikat rambut agar ia sekata.ia akan menyegarkan kulit kepala dan dapat melembutkan serta melebatkan rambut.
Barang kemas kembali berkilau
Mudah saja untuk memastikan barang kemas berkilau dan bersih.ambil sedikit serbuk teh dan rendam ke dalam air panas.setelah agak suam,masukkan barang kemas ke dalam air dan rendam semalaman.
Atasi masalah betis bersisik
Bagi mendapatkan betis yang cantik dan tidak bersisik,sapukan getah timun pada bahagian betis.Biarkan sehingga kering.setelah itu,bersihkan bahagian tersebut dengan tuala basah yang telah direndam dengan air suam.Lakukan sekerap mungkin sehingga betis tidak bersisik lagi.
Cara mudah bersihkan periuk
Setiap kali mencuci periuk,gunakan sabun mandi untuk tujuan membersihkan segala kotoran dan tanda hitam di belakang atau di dalam periuk.Periuk anda akan berkilat seperti baru.
Selamat mencuba!

No comments:

Post a Comment